Weer bereikbaar in Cradle Mountain! - Reisverslag uit Corinna, Australië van Nelly Hoogland - WaarBenJij.nu Weer bereikbaar in Cradle Mountain! - Reisverslag uit Corinna, Australië van Nelly Hoogland - WaarBenJij.nu

Weer bereikbaar in Cradle Mountain!

Door: Nelly Hoogland

Blijf op de hoogte en volg Nelly

08 November 2016 | Australië, Corinna

Het was even erg stil, geen Internet en geen mobiele verbinding. Dat komt niet veel meer voor, maar wel in de Tarkine Wilderness van Corinna.
Even op volgorde: na het verblijf in Swansea bij Neal en Noel was de volgende plek bij Lake St Clair, in het Nationale park. Ik had er een mooi huisje met uitzicht op het meer. Wallabys lopen daar langs de paden want het is park. Het weer werd steeds slechter terwijl ik daar was. Hard waaien en heel veel regen. Op zaterdag ben ik vertrokken richting Corinna aan de westkust van Tasmanie. NET op tijd begreep ik later want het is gaan sneeuwen in de regio van Lake St Clair.

De hele dag door prachtig gebied gereden. Wel met regen, natte sneeuw en hagelbuien. Ik heb onderweg boodschappen gedaan en zoals de dame in de winkel zei: zelfs wij locals snappen hier niets meer van. Met boodschappen, een volle tank benzine en een goede auto onder mijn kont vond ik het allemaal wel best. De Pont in Corinna op tijd gehaald. Maar als je onderweg houten bordjes tegenkomt met: Corinna 4 Miles, dan weet je dat dit ver van de bewoonde wereld is. En toch ook weer niet: de kabelgedreven pont werd bediend door een jongeman met dreadlocks.

Hier heb ik drie dagen gezeten in een heerlijk huisje op maat. De Pieman river afgevaren met een hele groep veel oudere mensen. De woeste zuidelijke oceaan op Piemans Head was de moeite waard. Mooie foto's gemaakt, rest was nogal saai.

Vanochtend vertrokken uit dat heerlijke huisje. Onderweg nog een wandeling gemaakt gemaakt door het regenwoud naar een waterval, the filosophers fall. Het regenwoud lijkt af en toe op een filmscenario. Zo groen dat het bijna niet echt kan zijn. De waterval was de moeite waard. En ik kwam drie oudere mannen uit de regio tegen die ook de moeite namen om hier te gaan kijken.

NU

Nu zit ik weer in een nationaal park. Vogels om me heen, houtkacheltje en weer een geweldig huisje. Wordt weer vervolgd. Met groet van Nel.

  • 08 November 2016 - 11:59

    Margot:

    Geweldig die "how to get on the barge", hahaha
    Fijn dat je weer online bent.
    Gr. Margot

  • 08 November 2016 - 18:32

    Rene:

    mooi om te horen dat alles goed verloopt en dat je weer enigszins bereik hebt om weer in contact te komen met de rest van de wereld

  • 09 November 2016 - 13:03

    Susan:

    Hi Nel, wat ontzettend leuk te lezen. Brings back a lot of memories. ik heb heel veel voetstapjes in Hobart en omgeving achtergelaten. Veel plezier en liefs

  • 11 November 2016 - 00:52

    Tjerk:

    Leuk om elke keer te googelen waar je uit hangt ;)
    Flinke afstanden leg je af!

    Groetjes, II

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelly

Ben een actieve wandelaar, hou van leuke tochten in mijn woonomgeving, maar ook een weekend of meer daagse tochten vind ik heerlijk. Wandelen in de bergen van Tasmanië, is mijn nieuwste uitdaging. Die ik in november aanga. Ben heel nieuwsgierig naar de natuur daar.

Actief sinds 24 Okt. 2016
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 3008

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2016 - 25 November 2016

Tasmanië ontdekken

Landen bezocht: