Wineglass bay en Swansea verkennen - Reisverslag uit Swansea, Australië van Nelly Hoogland - WaarBenJij.nu Wineglass bay en Swansea verkennen - Reisverslag uit Swansea, Australië van Nelly Hoogland - WaarBenJij.nu

Wineglass bay en Swansea verkennen

Door: Nelly Hoogland

Blijf op de hoogte en volg Nelly

02 November 2016 | Australië, Swansea

Inmiddels ben ik in alweer de derde accommodatie beland. Na Hobart volgde Port Arthur, de voormalige strafkolonie van Tasmanie. Gelegen op het schiereiland om ontsnappen moeilijk te maken. Niet de mooiste bladzij uit de geschiedenis van dit eiland. Ik heb het bezocht en was blij met de rondleider die duidelijke en kritische stellingen had.
De volgende plaats van verblijf is Swansea. In een guesthouse uit 1853, mooi geconserveerd en met veel zorg ingericht door Neal en Noel. Vanuit mijn raam kijk ik uit op Freycenet National Park. Met een van de mooiste stranden van Tasmanie, Wineglass Bay. En een plek voor een spannende wandeling!

Gisteren op tijd opgestaan en goed voorbereid op stap. Zoals Noel zei: er is niets hier tussen dit land en Zuid-Afrika dus het weer kan alle kanten op. DIE heb ik in mijn oren geknoopt. Voldoende water en wat sap, zonnehoed en regenjas en of course zonnebrandcrème. Om iets over 11 uur gaan lopen. Leek een prachtige dag. Bij het uizichtspunt voor Wineglass bay: regen met dikke dropen. Mijn plannen waren om door te gaan. Dat moest wel heel voorzichtig; waarschuwingen voor enkel en knie verwondingen. De afdaling ging goed en de eerste horde genomen. Veel mensen gingen terug en ik liep in mijn eentje door. Dat voelde toch wel even spannend. Het gebied was heel mooi, langs wetlands. Wel veel muskieten. Doorlopen dus anders ben je prooi. Vervolgens een mooi stuk strand en daarna een tocht van 7 kilometer langs de kust onder pittige omstandigheden. Water, sap en zonnehoed waren van groot belang. Gelukkig heb ik meer van deze tochten gelopen langs de kust van Kreta en weet ik waar ik op moet letten. De tocht was pittig, erg de moeite waard en ik ben blij met hoe ik het heb gedaan.

Mijn gastheren weten dan hoe je zoiets afrond: met een lekker koud biertje.

Liefs en groet van Nel.

  • 02 November 2016 - 08:32

    Elize:

    Volgens mij vermaak je je uitstekend. Dat is nog eens een ander strand dan in Nederland! Gelukkig heb je al heel wat wandelervaring.

    Liefs,
    Elize

  • 02 November 2016 - 11:40

    Margot:

    Dappere Nel, petje af!
    Wie had dat gedacht nog niet zo lang geleden met die vervelende knie!!!
    Laat je maar goed verwennen door N&N, goed team Neal, Noel en Nel...........
    Gr. Margot

  • 02 November 2016 - 12:35

    Paul Hoogland:

    Tof Nel!!! Lekker bezig daar!

    Met je zonen gaat het ook goed, we hebben nog geen ruzie ;)

  • 02 November 2016 - 13:19

    Naomi:

    Nel! Wat gaaf! Stoer dat je in je eentje gewoon verder gaat! Voelt vast heel goed : ) Ik denk aan je vanuit saaai Nederland :P Liefs Naomi

  • 02 November 2016 - 15:59

    Tjerk:

    Haha Goeie Margot, Nel Neal en Noel :D En inderdaad wat een fantastisch strand. Ik snap wel hoe ze bij die naam komen :)

    Veel plezier nog in Swansea en ik kijk uit naar je volgende reisverslag!

    Groetjes II

  • 05 November 2016 - 16:57

    Rieneke:

    Dag Nel dat klinkt als heel sportief en uitdagend maar ook als vakantie Dat doe je thuis niet zo vaak toch!
    Wij zijn net terug van een tocht van 5 dagen het Krijtlandpad in Limburg Ook heel leuk!
    Ga zo door maar forceer je niet.

    Veel succes verder, dappere Dodo.

    Groet Peter en Rieneke

  • 09 November 2016 - 09:47

    Jarno:

    Nel, wat leuk om allemaal te lezen. Heerlijk om deelgenoot te mogen zijn van je prachtige avontuur en ook om zelf weer even leuke herinneringen op te halen. Klote kannibaal muggen...

    Geniet er van! Kan niet wachten op je nieuwe verslag.

    Jarno

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelly

Ben een actieve wandelaar, hou van leuke tochten in mijn woonomgeving, maar ook een weekend of meer daagse tochten vind ik heerlijk. Wandelen in de bergen van Tasmanië, is mijn nieuwste uitdaging. Die ik in november aanga. Ben heel nieuwsgierig naar de natuur daar.

Actief sinds 24 Okt. 2016
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 3014

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2016 - 25 November 2016

Tasmanië ontdekken

Landen bezocht: